Spillet, Tutte, er utviklet i samarbeid med to andre designere og én utvikler. Jeg har vært ansvarlig for illustrasjon og animasjon. Det er et pek-og-klikk-spill med fokus på historiefortelling.

Spillet utforsker livet til hovedpersonen, Tutte, gjennom en serie tilbakeblikk utløst av objekter i et sykehusrom. Spillerens valg i disse tilbakeblikkene endrer nåtiden, påvirker sykehusrommet og fører til nye oppdagelser om livet hans og den traumatiske ulykken som er grunnen til at Tutte har havnet i koma.

Spillet inneholder mekanikker som fletter sammen minner, valg og konsekvenser, og legger vekt på historiefortelling. Estetikken er varm, men litt røff med animasjoner med hakkete bevegelser som passer til det overordnede utrykket.

Spillet, Tutte, er utviklet i samarbeid med to andre designere og én utvikler. Jeg har vært ansvarlig for illustrasjon og animasjon. Det er et pek-og-klikk-spill med fokus på historiefortelling.

Spillet utforsker livet til hovedpersonen, Tutte, gjennom en serie tilbakeblikk utløst av objekter i et sykehusrom. Spillerens valg i disse tilbakeblikkene endrer nåtiden, påvirker sykehusrommet og fører til nye oppdagelser om livet hans og den traumatiske ulykken som er grunnen til at Tutte har havnet i koma.

Spillet inneholder mekanikker som fletter sammen minner, valg og konsekvenser, og legger vekt på historiefortelling. Estetikken er varm, men litt røff med animasjoner med hakkete bevegelser som passer til det overordnede utrykket.

Sep 2023 - jan 2024

Tutte

Spilldesign

Spillet utfolder seg i tre forskjellige faser, der hver fase tilbyr en dypere forståelse av Tuttes liv og reise.

Spilleren står fritt til å utforske så mange scenarier de ønsker innenfor hver fase. Når man går videre til neste fase, låses imidlertid minnene og valgene fra forrige fase. Denne mekanikken driver spilleren fremover mot avslutningen, og understreker vekten av valgene deres underveis.

Fase 1 - barndom
Utforsk Tuttes tidlige år gjennom en rekke formative minner. Denne fasen lar spilleren avdekke viktige øyeblikk som har formet Tuttes personlighet, forhold og syn på livet.

Fase 2 - ung voksen

:
Dykk ned i Tuttes opplevelse som ung voksen, inkludert sentrale hendelser som karrierevalg, forhold og personlige kamper. Valgene som tas i denne fasen avslører mer komplekse aspekter ved karakteren hans og legger grunnlaget for den siste fasen.


Fase 3 - koma:
Avdekk hendelsene som førte til Tuttes koma. Gjennom fragmenterte minner og symbolske scenarier setter spilleren sammen hendelsen som gode at Tutte endte på sykehus. Til slutt avsløres sannheten bak Tuttes koma og skjebne som er resultater av spillerens tidligere valg.

The game unfolds in three distinct phases, each offering a deeper understanding of Tutte's life and journey:


The player is free to explore as many scenarios as they wish within each phase. However, once they transition to the next phase, the memories from the previous phase become locked, preventing further changes. This mechanic propels the player forward, driving them toward the game’s conclusion and emphasizing the weight of their choices along the way.

Spillet utfolder seg i tre forskjellige faser, der hver fase tilbyr en dypere forståelse av Tuttes liv og reise.

Spilleren står fritt til å utforske så mange scenarier de ønsker innenfor hver fase. Når man går videre til neste fase, låses imidlertid minnene og valgene fra forrige fase. Denne mekanikken driver spilleren fremover mot avslutningen, og understreker vekten av valgene deres underveis.

Spillet utfolder seg i tre forskjellige faser, der hver fase tilbyr en dypere forståelse av Tuttes liv og reise.

Spilleren står fritt til å utforske så mange scenarier de ønsker innenfor hver fase. Når man går videre til neste fase, låses imidlertid minnene og valgene fra forrige fase. Denne mekanikken driver spilleren fremover mot avslutningen, og understreker vekten av valgene deres underveis.

1. Childhood Phase:


Explore Tutte's early years through a series of formative memories. This phase allows the player to uncover key moments that shaped his personality, relationships, and outlook on life.


2. Young Adult Phase:


Delve into Tutte’s more mature experiences, including pivotal events like career decisions, relationships, and personal struggles. The choices made during this phase reveal more complex aspects of his character and set the stage for the final phase.


3. Coma Phase:


Unravel the events leading up to Tutte's coma. Through fragmented memories and symbolic scenarios, the player pieces together the critical incident that brought him to his current state, ultimately discovering the truth behind his situation.

1. Childhood Phase:


Explore Tutte's early years through a series of formative memories. This phase allows the player to uncover key moments that shaped his personality, relationships, and outlook on life.


2. Young Adult Phase:


Delve into Tutte’s more mature experiences, including pivotal events like career decisions, relationships, and personal struggles. The choices made during this phase reveal more complex aspects of his character and set the stage for the final phase.


3. Coma Phase:


Unravel the events leading up to Tutte's coma. Through fragmented memories and symbolic scenarios, the player pieces together the critical incident that brought him to his current state, ultimately discovering the truth behind his situation.

Fase 1 - barndom
Utforsk Tuttes tidlige år gjennom en rekke formative minner. Denne fasen lar spilleren avdekke viktige øyeblikk som har formet Tuttes personlighet, forhold og syn på livet.

Fase 2 - ung voksen

:
Dykk ned i Tuttes opplevelse som ung voksen, inkludert sentrale hendelser som karrierevalg, forhold og personlige kamper. Valgene som tas i denne fasen avslører mer komplekse aspekter ved karakteren hans og legger grunnlaget for den siste fasen.


Fase 3 - koma:
Avdekk hendelsene som førte til Tuttes koma. Gjennom fragmenterte minner og symbolske scenarier setter spilleren sammen hendelsen som gode at Tutte endte på sykehus. Til slutt avsløres sannheten bak Tuttes koma og skjebne som er resultater av spillerens tidligere valg.

Trykk på play for å se video av Tutte. Spillet er en prototype, og vårt aller første prosjekt i programvaren Unity, så det bugger noe.

Trykk på play for å se video av Tutte. Spillet er en prototype, og vårt aller første prosjekt i programvaren Unity, så det bugger noe.